Tuesday, August 10, 2010

Beware, this one is a very long post. :)

HELLO EVERIBODEH! (cantik betul aku eja). Sorry for not updating this blog for a very long long long long time. Busy girl nih! HAHA. Okay2, so, now i'm officially a USM student. Menetap di Desasiwa Restu, Tingkat 8, bilik err, bilik ..... sila cari kasut saya. Nanti jumpalah bilik mana. :P.

Hokay, so the orientation week sangatlah memenatkan. Kena jalan from Restu to DTSP tiap2 hari. Jauh gila okayyyy tambah dengan bukit-bukau bagai. Bayangkan kehitaman kulit aku sekarang macam mana. Aihh. Kalau pakai bedak mesti muka jadi kelabu. HAHAH. Okay, over sikit. :P Nasib baik hari2 last tu dorg sediakan bus. Pheeewh. Kalau tak, mesti dah jumpa ada badan bergelimpangan dekat tengah2 jalan tu. Hahaha. Ohhh2, and abg2 + kakak2 PPSL banyak tolong junior2 dorg neh sepanjang orientasi tu. Thankss! :)

Habis orientasi tu pulak, ingatkan dapatla rest. Tapi, mimpi je la kau nak rest. Jumaat tu terus kena pergi Kem Pimpin Siswa dekat Gerik, Perak. The camp was fun but a lil bit tiring. Biasala tu kan. Nama pun kem. Tapi memang seyes best laa! Teammate aku bestt pastu kitorang paling banyak menang dalam game2 bagai. And2, kitorang dapat buli fasi2 sebagai hadiah kitorg. Hahaha.

Miss you guys already!

Habis kem tu barula start masuk lecture semua. First day memang sumpah pening nak naik bus colour apa. Lawak gila bila fikir balik. HAHA. Pastu, subject2 yang aku amek sekarang memang semua aku takde basic. Terbaik ah! Kena double triple berusaha kali ni. Pheewh2! Pray for me okay? :D

Next 2 weeks lepas tu, aku join Program Rakan Muda Wawasan Desa Peringkat Barat Daya dekat Kg Permatang Damar Laut (aku sorang je 1st year yang join!). Aktiviti stok yang kita kena duduk dengan mak angkat tu. And2, aku dapat family yang amek skali 6 orang anak angkat. Kami panggil mak angkat kami "Chaq". She's nice! Kesian dia kena duduk sorang2 dekat rumah tu. Teringat lagi time kitorang tengah dinner, aku makan nasi kerabu yang extra pedas. Kebetulan Chaq nak rasa sikit, pastu dia amek aku punya nasi sket. Bila pandang je Chaq, berair2 mata Chaq tahan pedas. Chaq tak boleh makan pedas rupanya. HAHAHAH. Siannn Chaq! Bila balik USM balik, MT2 sume buat post-morthem la kan. Pastu aku ditanya sebab aku sorang je 1st year kat situ. HAHA. Segan ai! :P

The peeps who joined the program. :)

Haaa, tak bape lama lepas tu, (kan aku dah kata post ni panjang gila) aku join Round Island PERMAS. Oh, PERMAS = Perkumpulan Mahasiswa/i Selangor dan Wilayah Persekutuan ye kawan2. :P. The trip was fun. Banyak tempat kitorang pergi. Tak ingat pergi mana. HAHAH. Tapi for me, paling best time aktiviti kat laut la. Tak sangka cantik jugak laut kat Penang ni. Tapi bila Razzuan habis je mandi laut tu, terus dia kena rashes. Adehhh. Hilang segala positive thinking aku kat laut neh. Tapi tetap besttt! PERMAS peeps memang sempoiii! Hahah.

Seronokkkkk! :D

Tu je la aktiviti2 yang aku join kat sini. Saja nak meluangkan masa yang tak berapa nak ada tapi saja menggatal nak join semua. Aihh. Ohh2, and aku dilantik sebagai :
  • Timbalan Exco Wawasan Desa, Sekretariat Rakan Muda.
  • Penyelaras 37th Pesta Hoki USM - International.
Huuuuu. Hope i can do my best to divide my study time and my Ko-k time equally. Nanti balik rumah kena bebel dengan Abah sebab tak reti2 nak study. Hehehe. Dah. Tu je nak tulis. Sekarang nak pergi Queensbay dengan Eiyka Sunar untuk membazir masa lagi. Byeeee!

2 comments:

haizanabdulrahman said...

xde la pnjng mana pun post nya :P

Adaww said...

pnjg dengan crapness. HAHAHHA